CASE HUDKLINIKKEN
For å oppnå suksess med SEO og synlighet i organisk søk, er det viktig at nettstedets tekniske komponenter fungerer optimalt. En dyptgående teknisk analyse gir en helhetlig evaluering av nettstedets tekniske status. Målet med analysen er å identifisere eventuelle feil og anbefale tekniske utbedringer eller nye løsninger for å forbedre nettstedets ytelse.
Hudklinikken, en av Norges ledende hudklinikker, stod overfor en stor utfordring ved inngangen til 2024:
De måtte øke antall bookinger med 55 % for å fylle opp kapasiteten.
Til tross for høy faglig kompetanse og et bredt behandlingstilbud, var ikke trafikken og konverteringene fra søk nok til å sikre nødvendig vekst. Vår oppgave var å utvikle og implementere en SEO-strategi som ikke bare økte synligheten i Google, men også sørget for at flere potensielle kunder fant og booket behandlinger hos Hudklinikken.
Gjennom en SEO-fokusert strategi, basert på omfattende analyse, og en strukturert prosess oppnådde vi:
- 485% økning i organisk trafikk
- 705% økning i online timebestillinger
Caset viser hvordan en innovativ tilnærming til SEO kan gi langsiktig vekst selv for små bedrifter med begrensede midler.
%
økning i organisk trafikk
%
økning i online timebestillinger
Startpunktet: Lav synlighet og tapt trafikk
Ved prosjektstart hadde Hudklinikken bare 5,4 % av merkevaresøkene i sitt segment – langt bak aktører som Oslo Hudlegesenter og Eger Skin Clinic. De dukket sjelden opp på første side i søkeresultatet for behandlingene de tilbød, og de gode faglige artiklene de hadde investert i, ble knapt lest.
En SEO-revisjon bekreftet mistankene:
- Kundereisen startet i Google, men Hudklinikken ble ikke funnet.
- Innholdsstruktur og tekniske signaler var for svake til å konkurrere.
- De gikk glipp av svært verdifull, relevant trafikk.
Trenger du hjelp med Teknisk SEO?
Vi er klare for å hjelpe din bedrift å lykkes digitalt.