TRANSACT – Frokostseminar:

Hvordan kan markedsdirektører utnytte SEO i 2024?

Vi inviterer alle våre kunder til en inspirerende dag med SEO i fokus. SEO blir stadig viktigere for annonsører og spiller en større rolle i markeds- og mediestrategien. Den siste utviklingen innen Generativ AI har gjort at SEO blir enda viktigere fremover. 

Hvordan skal du som markedsdirektør forholde deg til dette? Hvordan kan du utnytte de mulighetsrom som nå skapes samtidig som du beskytter den posisjonen dere allerede har? Det får du svar på i vårt SEO-seminar tirsdag 16. april i Auditoriet hos oss i Frøyas gate 15. 

 

Lær mer om hvordan SEO kan bli et viktigere strategisk styringsverktøy som hjelper dere å nå deres forretningsmål. 

Innsikt fra SEO-analyser spiller en stadig større rolle for markedsdirektører. Godt arbeid med SEO hjelper merkevarer å bedre levere på sine kundeløfter gjennom hele kundereisen. Det hjelper dem med å øke basesalg og konvertere trafikk til omsetning både på nett og i fysisk butikk. Samtidig hjelper SEO annonsører å øke avkastningen fra øvrige medieinvesteringer, både online og offline.

Lær mer om hvordan din bedrift og merkevare kan utnytte mulighetene innen SEO.

 

Dato og tid: 16. april 2024. Frokost og kaffe serveres 09:00-09:30. Faglig innhold 09:30-11:00. 

Sted: Omnicom Media Group, Frøyas gate 15, Oslo. Veibeskrivelse finner du her.

Servering: Lett frokost. Smurte rundstykker, fersk juice og kaffe. 

Meld deg på her

PROGRAM

DEL 1 – SEO SOM STRATEGISK VERKTØY

Thomas Faye Willoch

Thomas Faye Willoch

Managing Director

09:30 – 09:50

SEO-analyse som et strategisk styringsverktøy for markedsdirektøren.

Å analysere søkeatferd i Google’s søkemotor er som å analysere verdens største markedsundersøkelse med hele befolkningen som utvalg. Om du ønsker å forstå dine kunder og ditt marked bedre er søkemotoranalyse et verdifullt styringsverktøy for både markeds- og mediestrategien. Vi viser hvordan din bedrift kan bruke dette som et strategisk styringsverktøy. 

 

Kristin Nygaard Anker-Rasch

Kristin Nygaard Anker-Rasch

Director of SEO

09:50 – 10:10

Overlever din bedrift hvis halvparten av nettrafikken forsvinner?

AI har for lengst blitt integrert i søk og representerer den største endringen innen søk siden søkemotorer kom. Hva er Google SGE (Search Generative Experience) og hvordan vil det påvirke trafikken til ditt nettsted?

 

DEL 2 – QUICK TALKS: HVA BLIR VIKTIG INNEN SEO FREMOVER?

Marcus Holst

Marcus Holst

Senior SEO Specialist

10:10 – 10:20

Quicktalk 1: Søkemotorens tidsreise – Utstillingsvinduet alle kjemper om

Historien om SEO oppsummert på ti minutter. En fortelling som tar deg fra verdens første søkemotor til hvor vi står i dag. Hvordan har søkemotorene utviklet seg, og hvordan har SEO-spesialister fra hele verden fulgt med på denne utviklingen?

 

 Lisa De Bruyne

Lisa De Bruyne

SEO Specialist

10:20 – 10:30

Quicktalk 2: Hvordan kan du stjele kunder fra dine konkurrenter gjennom å skalere produksjon av innhold ved hjelp av AI?

Oppdag fremtiden innen SEO for netthandel. De fleste retail-aktører har et stort uforløst potensial i å optimalisere produkttekster, men med titusener av produktsider virker oppgaven for mange helt uoverkommelig. Lisa viser hvordan din bedrift kan utnytte generativ AI for å løse denne utfordringen effektivt. Se hvordan du kan spare tid og ressurser samtidig som dere øker salget.

 

Mahdi El Mou

Mahdi El Mou

SEO Specialist

10:30 – 10:45

Quicktalk 3: AI DEMO – Hvordan Generativ AI hjelper deg å produsere visuelt innhold

Vi viser hvordan hvem som helst kan ta i bruk generativ AI for å enkelt produsere visuelt innhold som imponerer. Lær hvordan du med noen få enkle trinn og smarte triks, kan benytte deg av generativ AI for å produsere bilder og video som er skreddersydd for ditt innhold.

     

    Morten-André Mikalsen

    Morten-André Mikalsen

    Senior SEO Specialist

    10:45 – 11:00

    Quicktalk 4: SEO Forecasting – Hvordan beregne trafikk og inntekter fra SEO?

    For mange markedsførere er søkemotoroptimalisering (SEO) en kritisk salgskanal, spesielt siden organisk søk ofte genererer mest trafikk og har høyest konverteringsrate. Dette foredraget vil gi et innblikk i hvordan du kan forutsi SEOs påvirkning på din bedrifts fremtidige økonomiske resultater. Vi demonstrerer metoder for å beregne SEO-effekter, slik at du kan gjøre informerte beslutninger for å drive vekst og forbedre din markedsposisjon.

     

    Meld deg på her!